Dzis jest 19.03.2024, imieniny Aleksandryny, Józefa, Nicety
advert 1
advert 2
advert 3
Prawa konsumenta PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 23 marca 2018 11:47

Ignorantia iuris nocet (łac. nieznajomość prawa szkodzi)


Jedną z podstawowych zasad prawa przypomniał nasz Gość – Pan Dariusz Kaznecki, Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Zgodnie z tą maksymą nie można zasłaniać się nieznajomością norm prawnych, niewiedzą o ich istnieniu.
20 marca 2018 r. podczas spotkania  z maturzystami naszej szkoły, Pan Rzecznik rozpoczął prelekcję od przybliżenia pięciu praw, które każdy konsument powinien znać, żeby świadomie móc z nich korzystać na co dzień; gwarancja, rękojmia, uprawnienia z gwarancji i rękojmi, sprzedaży, rolę rzecznika konsumenta. Co zrobić, jeżeli czujemy, że nasze prawa, jako konsumenta zostały naruszone albo jeżeli mamy wątpliwości co do tego, czy nie zostaliśmy przez przedsiębiorcę oszukani?
Celem spotkania było poszerzenie wiedzy na temat praw konsumenta.

tn_CAM01763
tn_CAM01767
tn_CAM01768
tn_CAM01772
1/4 

Uczniowie uzyskali informacje o prawnych uwarunkowaniach sprzedaży konsumenckiej, głównych zadaniach instytucji stojących na straży przestrzegania praw konsumenta.
Pan Rzecznik w ciekawej formie  wyjaśnił procedurę składania reklamacji, jak również różnicę pomiędzy gwarancją a niezgodnością towaru z umową.
Na bazie praktycznych przykładów wskazywał, jak unikać pułapek i kruczków prawnych w prostych transakcjach kupna-sprzedaży. Zwrócił uwagę między innymi sprawy dotyczące reklamacji obuwia, sprzętu elektronicznego, zasad zgłaszania reklamacji oraz trybu i pamiętania o terminach ich załatwiania.
Pan Rzecznik przekazał wiele ważnych i cennych wskazówek przydatnych w życiu codziennym.
Na zakończenie, uczennice z klasy IV technikum ekonomicznego Karolina PiękośKlaudia Kędzior podziękowały za bardzo kształcące spotkanie, życzyły gościowi radosnych Świąt Wielkanocnych.
Zgodnie ze słowami J. F. Kennedy ‘ego: „Konsumenci to my wszyscy", każdy z nas uczestnicząc w codziennym dokonywaniu zakupów jest konsumentem i ważne jest, żebyśmy znali swoje prawa.
Dziękujemy Panu Dariuszowi Kazneckiemu Powiatowemu Rzecznikowi Konsumenta, że poświęcił swój czas i przyjął zaproszenie inicjatorki spotkania Pani Aldony Majewskiej Dudek i ekonomistów Zespołu Szkół.


Aldona Majewska Dudek

Poprawiony: piątek, 23 marca 2018 11:57
 

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
 

Online

Naszą witrynę przegląda teraz 50 gości 

Pracownie w ZS