Dzis jest 28.03.2024, imieniny Anieli, Kasrota, Soni
advert 1
advert 2
advert 3
JA TY JEMY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 20 września 2012 08:59

Jakie matki, takie dziatki


17 września 2012 r. Fundacja BOŚ rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną
na temat otyłości Polaków – JA TY JEMY. W ośmiu największych miastach Polski
przez dwa tygodnie prezentowane są wielkoformatowe tablice z plakatem
Andrzeja Pągowskiego
.



Czy wiecie, że:

 

  • Na otyłość i nadwagę w grupie 7-18 lat cierpi 18% chłopców i 14% dziewcząt
  • Łączna liczba dzieci dotkniętych nadwaga i otyłością w grupie 9-18 lat stanowi 20%
  • Co trzecie dziecko w Polsce (37%) codziennie sięga po słodycze.Polskie dzieci mają najłatwiejszy dostęp do niezdrowej żywności na tle innych krajów europejskich!


Słodkie, słone, tłuste, barwione… taki wniosek płynie z badania Fundacji Banku Ochrony ŚrodowiskaRODZICE O ODŻYWIANIU DZIECI”, które pokazuje co  dzieci 
i młodzież je na co dzień w szkołach. Jak wynika z analizy TNS Polska drugie śniadania to tykająca bomba zegarowa! W diecie prym wiedzie głównie cukier – prawie 40% nastolatków je słodycze codziennie. W parze ze słodkościami idą niezdrowe tłuszcze.
W ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością lub nadwagą wzrosła trzykrotnie. Na pytanie o ulubioną przekąskę dziecka ponad 30% rodziców odpowiada,
że jest to czekolada, baton, ciastko, ewentualnie „mleczna kanapka”. Na drugim miejscu są chipsy, dopiero na trzecim owoce. To nie wszystko. Rodzice pytani o ulubione napoje swoich dzieci odpowiadają najczęściej: sok (43%) i… wymieniają popularne marki słodzonych napojów, które sokami nie są. Drugie miejsce zajmują słodzone napoje gazowane (32%), dopiero na trzecim znajduje się woda. Jaki jest tego efekt?

Dieta naszych dzieci i młodzieży to głównie cukier (prawie 40% je słodycze codziennie),
a coraz częściej także frytki, (co trzecie zjada je kilka razy w tygodniu). Problemem są też sklepiki szkolne. Królują słodkie i słone przekąski, zamiast kanapki z ciemnego pieczywa, czy niesłodzonego jogurtu. Dodatkowo niska świadomość na temat żywienia wśród osób, które decydują o asortymencie sklepików pogłębia ten stan rzeczy. Większość nie zdaje sobie sprawy w jak wielu produktach ukryty jest cukier. Znajdziemy go m.in. w sokach, jogurtach, żelkach, płatkach śniadaniowych, a nawet uwielbianych przez dzieci parówkach.


Celem kampanii jest pokazanie tego alarmującego zjawiska oraz zwrócenie uwagi,
że rodzice nieświadomie przekazują swoim dzieciom złe wzorce. Fundacja przypomina,
że tylko radykalna zmiana nawyków żywieniowych oraz codzienny ruch mogą prowadzić do poprawy stanu zdrowia.


Zespół Promocji Zdrowia

Poprawiony: czwartek, 20 września 2012 17:11
 

Dzisiaj mamy:


czwartek
marca 2024
28