Dzis jest 13.11.2018, imieniny Arkadii, Krystyna, Stanisławy
advert 1
advert 2
advert 3
Międzynarodowy Dzień Szczęścia PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 19 marca 2013 21:25

Międzynarodowy Dzień Szczęścia


Dzisiaj, 20 marca po raz pierwszy obchodzony jest na świecie Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Został on ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych 28 czerwca 2012 roku. Rezolucja stwierdza, że „Dążenie do szczęścia jest podstawowym celem człowieka", uznając jednocześnie potrzebę bardziej kompleksowego, sprawiedliwego
i zrównoważonego podejścia do rozwoju gospodarczego, który promuje zrównoważony rozwój, walkę z ubóstwem, szczęście i dobrobyt dla wszystkich narodów.  ONZ w swej uchwale odnosi się do wszystkich państw członkowskich oraz innych organizacji zarówno międzynarodowych, jak i regionalnych, by w tym dniu poprzez edukację
i publiczne działania, w odpowiedni sposób podnosiły świadomość społeczeństwa
w dążeniu do szczęścia.

 


Uchwalenie dnia szczęścia było częścią dyplomatycznej kampanii himalajskiego królestwa Bhutanu, które już od 1972 r. zamiast mierzyć dochód narodowy brutto (GDP) mierzy “szczęście narodowe brutto”.


Wiele rządów uznaje już, że do ustalenia prawdziwego dobrobytu osiągniętego przez dany kraj, nie wystarczają dominujące obecnie wskaźniki ekonomiczne. Potrzebne są także dodatkowe elementy, w tym indeksy opisujące narodowy poziom szczęścia.
Bo choć owszem - pieniądze mają pewne znaczenie - ale prawdziwe szczęście wymaga społecznej sprawiedliwości. A gdy określamy zadowolenie z życia liczą się zupełnie nieekonomiczne dobra jak zdrowie, rodzina i przyjaciele.Jak sprawić, by dobry nastrój
i zdrowie nas nie opuszczały?



Oto 4 kroki, które nam w tym pomogą.


  • po pierwsze sen -nie można go sobie odmawiać, zwłaszcza w okresie intensywnej pracy czy nadmiernego stresu. Sen pomaga nam się zregenerować, odzyskać siły po męczącym dniu. Jego niedobór sprawia, że jesteśmy rozdrażnieni, zaniepokojeni, mamy kłopoty z koncentracją i łatwiej wyprowadzić nas z równowagi.
  • odpowiednie jedzenie -dużo wody mineralnej, naturalne soki wyciskane, warzywne i owocowe, dużo surowych i gotowanych warzyw, sezonowe owoce, oleje roślinne, ryby i pełnoziarniste pieczywo. Jedzmy zdrowo, regularnie, częściej i mniej. Zdrowa dieta wpłynie pozytywnie na nasz nastrój.
  • ludzie - im więcej życzliwych wokół nas ludzi tym lepiej. Wspólnie gotujmy, spotykajmy się, odwiedzajmy i pomagajmy bliskim nam ludziom. Przyjaciele to największy skarb w życiu, trzymajmy się ich.
  • aktywność fizyczna - nie czekajmy, aż będziemy mieli trudności z podbiegnięciem do autobusu, czy przy pierwszym zjeździe na nartach zerwą się nam więzadła. Regularnie ćwiczmy, nie korzystajmy z wind, przynajmniej co drugi dzień pływajmy, biegajmy lub uprawiajmy jogę. W weekend starajmy się spędzić kilka godzin w ruchu na świeżym powietrzu.


Mimo, że Międzynarodowy Dzień Szczęścia jest raz w roku, można starać się świętować 24 godziny na dobę! Przecież w człowieku jest potrzeba brania i dzielenia się czułością, troską, wrażliwością... Podarujmy sobie odrobinę czułości, tak na szczęście!


Zespół Promocji Zdrowia

Poprawiony: środa, 20 marca 2013 12:13
 

Dzisiaj mamy:


wtorek
listopada 2018
13