Warsztaty o „wyzwaniach marketingu międzynarodowego” oraz o tym, „jak zjeść ciastko i mieć ciastko” w Instytucie Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Rzeszowskiego
W ramach stałej współpracy z Uniwersytetem Rzeszowskim uczniowie klasy 1 technikum ekonomicznego i 2 technikum logistycznego wzięli udział w warsztatach z ekonomii.
Zastępca dyrektora Instytutu Ekonomii i Finansów URz dr Małgorzata Wosiek - przybliżyła uczniom perspektywy wszechstronnego rozwoju osobistego, jakie daje studiowanie, w tym na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Dr Piotr Cyrek, motywował uczniów do intensyfikacji wysiłku edukacyjnego już na etapie szkoły średniej i gromadzenia doświadczeń zbliżających młodzież do realizacji aspiracji, dotyczących kolejnych etapów zdobywania wiedzy, a następnie awansu zawodowego. W trakcie panelu „Zjeść ciastko i mieć ciastko - czyli o zarządzaniu własnym budżetem”, poświęconemu zarządzaniu finansami osobistymi mgr Magdalena Suraj z Zakładu Rynków Finansowych i Finansów Publicznych dyskutowała z uczniami na temat celowości świadomego zarządzania własnym budżetem, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia oszczędzania. Po części poświęconej rzeczywistym dochodom, wydatkom i oszczędnościom polskich gospodarstw domowych w ostatnich latach oraz ich subiektywnemu postrzeganiu w społeczeństwie, młodzież miała okazję zastanowić się nad sposobami optymalizacji budżetu domowego. Poza praktycznymi wskazówkami dotyczącymi planowania i realizowania budżetu, omówiono także wybrane aplikacje do zarządzania, między innymi, impulsywnymi wydatkami.
Tematyka spotkania prowadzonego przez dr. Sławomira Dybkę z Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości URz, dotyczyła wyzwań, jakie należy dostrzec w kontekście wdrażania marketingu międzynarodowego. Poziom umiędzynarodowienia firm jest coraz większy, zmieniają się też oczekiwania klientów, a obserwowane na rynku trendy należy ocenić jako szanse i zagrożenia. W trakcie dyskusji zwracano uwagę na znaczenie badań marketingowych nad zachowaniami klientów na rynkach międzynarodowych, jako podstawy trafnych decyzji biznesowych.
W spotkaniu z młodzieżą uczestniczyły również przedstawicielki Działu Rekrutacji i Karier Studenckich - mgr inż. Marta Kot oraz mgr Sylwia Ozga-Bździuch, które zaprezentowały możliwości kształcenia w Uniwersytecie Rzeszowskim. Dziękujemy wykładowcom, za przekazaną wiedzę i bardzo miłe przyjęcie naszych uczniów. Jak zwykle nie obyło się bez słodkich milionowych nagród – czekolad za uważne słuchanie.
https://www.ur.edu.pl/pl/kolegia/kolegium-nauk-spolecznych/jednostki-naukowe/instytut-ekonomii-i-finansow/aktualnosci/warsztaty-o-wyzwaniach-marketingu-miedzynarodowego-oraz-o-tym-jak-zjesc-ciastko-i-miec-ciastko-w-instytucie-ekonomii-i-finansow |