Lekcja z ekonomią w ramach projektu Złote Szkoły NBP
Nasza Szkoła właśnie zakończyła jedno z trzech zadań, które jest wymagane, w tegorocznej III edycji projektu Złote Szkoły NBP. Od stycznia realizowaliśmy cykl lekcji na temat „Poznajemy bank centralny”, który jest tematem przewodnim projektu.
Lekcje miały charakter interdyscyplinarny, tzn. połączyły tematykę ekonomii z badaniami chemicznymi. Temat banku centralnego pojawił się również, na lekcjach historii i informatyki. Uczniowie poznali tematykę, związaną z historią pieniądza, poznali różne formy pieniądza oraz sposoby jak rozpoznać fałszywy pieniądz. P. Aldona Dudek-Majewska i Agnieszka Opławska przeprowadziły lekcje, które dały odpowiedź na pytania:
Czym bank centralny różni się od innych banków?, Jaką rolę pełni Narodowy Bank Polski w polskim systemie bankowym?, Jakie są zabezpieczenia polskich banknotów i jak je rozpoznać?. Na lekcjach chemii z p. Katarzyną Piękoś, uczniowie najpierw obserwowali doświadczenie: „Z czego jest wykonana moneta 1 grosz”, a następnie omawiali doświadczenie zastanawiając się z czego są robione inne polskie monety. Na lekcjach informatyki pod okiem p. Krzysztofa Kubika, uczniowie z II klasy PR, nabywali wiedzę nt. banku centralnego poprzez tworzenie pytań i odpowiedzi do gry komputerowej, która została wykorzystana podczas warsztatów dla uczniów Zespołu Szkół.
W ciekawy i urozmaicony, sposób młodzież Zespołu Szkół została zapoznana z licznymi, niełatwymi zagadnieniami - decyzjami podejmowanymi przez NBP, organami NBP, funkcjami NBP oraz polityką prowadzoną przez Narodowy Bank Polski.
|