DZIEŃ KARIERY ZAWODOWEJ
W czwartek 23 lutego br w ramach projektu „Nowe kompetencje to nowe szanse zawodowe” zorganizowany został Dzień Kariery Zawodowej. Młodzież klas maturalnych, biorąca udział w projekcie miała możliwość spotkać się z przedstawicielami Zakładów pracy (potencjalnymi pracodawcami), uczelni (dla zainteresowanych studiami) oraz instytucji rynku pracy (Powiatowego Urzędu Pracy).
Zakłady pracy reprezentowali: Stanisław Kardyś, właściciel dużej firmy z branży mechanicznej, „Piast” Kolbuszowa, oraz Katarzyna Jakubowicz, dyr. ds. personalnych Zakładu Kide- Gloria Ropczyce. Mówili oni swoich zakładach pracy, o oczekiwaniach pracodawcy wobec potencjalnych pracowników, oraz swojej ocenie rynku pracy.
Stanisław Kardyś - właściciel Firmy "Piast"
Katarzyna Jakubowicz, dyr. ds. personalnych Zakładu Kide- Gloria
Uczelnie reprezentowali: Barbara Leśniak, Kierownik Biura Karier Wyższej Szoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, oraz Tomasz Swiętoń z Wyższej Szkoły Inżynieryjno- Ekonomicznej w Rzeszowie. Mówili oni profilach kształcenia na swoich uczelniach, możliwości zatrudnienia, po ukończeniu danych kierunków studiów, oraz analizie rynku pracy z perspektywy uczelni.
Barbara Leśniak, Kierownik Biura Karier Wyższej Szoły Informatyki i Zarządzania
Tomasz Swiętoń z Wyższej Szkoły Inżynieryjno- Ekonomicznej
Instytucje rynku Pracy reprezentowali: Ryszard Świętoń, v-ce dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, oraz Marta Fąfara, doradca zawodowy PUP Ropczyce. Zapoznali oni młodzież klas maturalnych z kierunkami działań urzędów pracy oraz analizą aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy. Pani Marta przybliżyła także podstawowe problemy z zakresu poszukiwania pracy i pierwszego kontaktu z potencjalnym pracodawca.
Marta Fąfara, doradca zawodowy PUP Ropczyce
Ryszard Świętoń, v-ce dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Warto dodać, że w ramach projektu w Szkole funkcjonuje Szkolny Ośrodek Kariery /SzOK/. W ramach jego działania, zrealizowano cykl zajęć z doradztwa zawodowego dla klas kończących naukę. Obecnie trwa gromadzenie zasobów (literatura i inne pomoce dydaktyczne), potrzebnych do realizacji zajęć z zakresu doradztwa zawodowego przez nauczycieli, w ramach np. godzin wychowawczych. Pełnione są także dyżury, w czasie których zainteresowani nauczyciele i uczniowie mogą skorzystać z pomocy wysoko kwalifikowanego doradcy zawodowego.
Te i inne działania projektowe powinny lepiej przygotować swoich absolwentów do odnalezienia się na coraz trudniejszym rynku pracy, a także dobrze przygotować do realizacji sukcesem swojej kariery zawodowej.
Opr. St. Wójciak |